KansPlus Nieuwe Waterweg is onderdeel van de landelijke vereniging KansPlus.
Kennis- en adviescentrum
Het Kennis- en adviescentrum van KansPlus is hét adviesorgaan wat klaarstaat voor vragen van individuele leden, bestuursleden, vrijwilligers en cliëntenraden. Als niet-lid kunt u eenmalig voor een hulpvraag terecht bij het Kennis- en adviescentrum.
Individuele vragen van leden
Ouders, broers, zussen en andere verwanten kunnen terecht bij de advieslijn met vragen met betrekking tot de zorg en ondersteuning van hun kind, broers of zus.
- Heeft u een moeizame relatie met de begeleiders van uw kind en wilt u advies?
- Heeft u vragen over wonen of het PGB?
- Wilt u weten hoe het zit met de zorgzwaartepakketten?
- Bent u op zoek naar een vakantiebestemming voor het hele gezin?
De medewerkers van het Kennis- en adviescentrum kunnen uw vraag beantwoorden of u op weg helpen.
Cliëntenraden
De advieslijn bedient ook de cliëntenraden die zijn aangesloten bij VraagRaak, het steunpunt medezeggenschap van KansPlus. Leden van cliëntenraden, hun coaches, vertegenwoordigers en andere betrokken bij zeggenschap kunnen terecht met alle vragen over zeggenschap en medezeggenschap. Voor meer informatie over VraagRaak, het steunpunt medezeggenschap van KansPlus, kunt u terecht op www.vraagraak.nl
Contact
Het Kennis- en adviescentrum is bereikbaar van maandag t/m donderdag van 10.00 – 13.00 uur
Telefoon: (030) 236 37 50
Email:
Meer informatie op www.kansplus.nl
Lid worden
Wilt u lid worden van de verenigng? Naast ondersteuning van het Kennis- en adviescentrum ontvangt u ook het kwartaalblad Pluspunt, waarin veel nieuws & actualiteiten staat rond de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking.